Autor |
Wiadomość |
Pirx
Król Macedonii i Kimmerii

Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:22, 19 Lip 2018 |
 |
Dawajcie tutaj Panowie więcej informacji o nowym obliczu Rome 2
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Pirx
Król Macedonii i Kimmerii

Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:26, 19 Lip 2018 |
 |
Moje podstawowe pytanie brzmi czy wraz z wejściem tego dodatku, niezależnie od jego zakupu, wejdzie patch, który m.in. zlikwiduje makarony?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Pyrrus89
Dołączył: 15 Lip 2018
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 18:11, 19 Lip 2018 |
 |
Na to wygląda, bo jak pisałem wcześniej, beta patch został wprowadzony do testowania dla graczy przed sierpniową aktualizacją. Chyba że ludzie rzuciliby się na nich z pazurami, to możliwe, że CA by się z tego wycofała. Wydaje mi się jednak, że graczy multi nie jest na tyle dużo, a dla tych bawiących się w kampanię to w sumie bez znaczenia. Tyle dobrego, że przy wypadnięciu kogoś w bitwach 2vs2 nowe AI będzie sobie radzić znacznie lepiej.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pyrrus89 dnia Czw 18:12, 19 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Pirx
Król Macedonii i Kimmerii

Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:53, 19 Lip 2018 |
 |
CA_Grimfeld
8:07AM
Unfortunately, guys, we have no plans to update the factions of the Grand Campaign for this release.
Czyli wychodzi że te nacje będą grywalne w kampanii. Pytanie jak to będzie jak ktoś kupi dodatek, czy będzie mógł nimi grać przeciwko innym, nieposiadającym DLC.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Pyrrus89
Dołączył: 15 Lip 2018
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:16, 19 Lip 2018 |
 |
Na głównej mapie robi się dość ciasno i trochę rozumiem, że szukają innej drogo rozwoju gry. A szkoda, zobacz sobie Pirxie na naszego orgowego fb. Prawdopodobnie KLAassurbanipal wrzucił screen zrobiony przez jakiegoś modera. Mnogość hełmów powala, tym większa strata, że pewnie nie zobaczymy ich w głównej kampanii.
Chyba będzie można, w ED możesz spokojnie zagrać bitwę na multi przeciwko komuś, kto tego DLC nie posiada. Nie sądzę, aby tu było inaczej.
PS Co może naprawdę uatrakcyjnić kolejną kampanię multi.
|
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Pyrrus89 dnia Czw 22:19, 19 Lip 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Pyrrus89
Dołączył: 15 Lip 2018
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:48, 09 Sie 2018 |
 |
Hoplici w formacji "mur tarcz" mogą teraz się poruszać, korzystając jednocześnie z bonusów tej umiejętności.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Seba Fallus 3 Wielki
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:28, 09 Sie 2018 |
 |
Zawsze mogli ale marszem nie biegiem
Prawdziwą rewolucja jest za to fakt ze mimo wyłączonej walki w formacji walczące odziały po włączeniu muru tarcz, muru hoplitów itp. zacieśniają formację, kiedyś działo się tak tylko z włączoną walką w zwarciu. Sprawia to że formacje te tracą ofensywny potencjał i trzeba zmienić nawyk włączania muru tarcz i hoplitów po szarży , chyba że chcemy się jak najdłużej utrzymać a nie przebić się piechotą
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Seba Fallus 3 Wielki dnia Czw 22:57, 09 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Pirx
Król Macedonii i Kimmerii

Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 18:27, 10 Sie 2018 |
 |
To może tłumaczyć dlaczego dzisiaj jeden oddział scuttari z włóczniami trzymał moje 2 oddziały toporników oraz elitarnych hoplitów Kolchidy przez kilka dobrych minut, będąc atakowanym z kilku stron.
Generalnie, po pierwszym zachwycie, mam wrażenie że niektórych oddziałom mocno podskoczyło rzeczywiste morale i dużo trudniej je złamać, czasem w wydawałoby się oczywistej sytuacji.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pirx dnia Pią 18:28, 10 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Pyrrus89
Dołączył: 15 Lip 2018
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:55, 10 Sie 2018 |
 |
Chętnie zobaczyłbym jakieś starcie po wyjściu tej nowej aktualizacji. Toczyliście na niej już jakąś większą bitwę w kampanii?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Pirx
Król Macedonii i Kimmerii

Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:12, 10 Sie 2018 |
 |
Nie, czekamy na kolejną turę, pewnie będzie w weekend.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Pyrrus89
Dołączył: 15 Lip 2018
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:40, 10 Sie 2018 |
 |
Spoko. Jakby co, to będę prosił o powtórkę.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Pyrrus89
Dołączył: 15 Lip 2018
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 18:18, 13 Sie 2018 |
 |
Oj zepsuli optymalizację. Polecam lekturę komentarzy z ich forum:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Pirx
Król Macedonii i Kimmerii

Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:02, 13 Sie 2018 |
 |
To co Pyrrus sygnalizowałeś i co jest kluczowe dla graczy multi:
MUR TARCZ i FORMACJA HOPLITÓW NIE DZIAŁAJĄ W OFENSYWIE. Więc jednostki, które mają tę zdolność nie powinny jej używać, jeżeli maja coś wycisnąć w bitwie.
Co jest bez sensu. Ale tłumaczy dlaczego używając muru tarcz nie byłem w stanie pokonać Kolchidą średnich włóczni barbarzyńskich bez muru tarcz.
Cytat: |
The SHIELD WALL / HOPLITE PHALANX
Note:-
SW - Shield Wall
HP - Hoplite Phalanx
FA - Formation Attack
The positive:--
With the latest update, I can now issue attack orders in SW / HP.
The unit will not break out of the ability and charge.
The negative:-
The SW / HP just became completely useless; they might as well remove it.
Before this update, SW / HP was useful if FA was turned off. Now, all units perform worse in SW / HP. Whether with FA or without. There is no incentive to use the ability. Units in SW / HP lost to units they would normally beat without any abilities.
This seems to be due to the fact that in the new update, non FA units in SW also maintains their tight formation, which looks good, and is historically accurate but it makes them as useless as using SW in FA (the nature of the battle mechanic is such that compact formations are at a disadvantage to extended ones).
Summarily put,
before the update:
Shield Wall with no formation attack beat everything else.
After the Ancestral update:
Shield Wall loses to everything else.
With or without formation attack |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Seba Fallus 3 Wielki
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 13:42, 14 Sie 2018 |
 |
Na początku wydawało mi się to korzystne dla balansu bo tracą barbarzyńskie miecze ,a zyskują jednostki bez muru tarcz (topornicy, samniccy wojownicy) ale najbardziej tracą na tym hoplici. Nie ma tego w opisie umiejętności ani na karcie jednostki ale mur hoplitów dodaje 5 walki z piechotą i na tym polegała siła np. hoplitów w kolczugach w starciach z piechotą wroga.
Lubie grać frakcjami z mocnymi hoplitami i w ostatnich bitwach zauważyłem niewielki (ale często decydujący) spadek ich skuteczności.
Mimo to zmiana jest ciekawa i sprawia że formacje te są użyteczne tylko gdy chcemy jak najdłużej powstrzymywać wroga lub przyjąć szarże jazdy.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Seba Fallus 3 Wielki dnia Wto 13:44, 14 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Seba Fallus 3 Wielki
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:50, 04 Wrz 2018 |
 |
Trochę już pograłem na nowym patchu i opisze swoje obserwacje. Może się to przyda nowym graczom lub tym którzy jeszcze nie grali po wyjściu patcha.
Ograniczenie rozciągania jednostek do 4 szeregów dla piechoty i 3 dla jazdy sprawiło że starcia między poszczególnymi jednostkami się wydłużyły (mniej żołnierzy walczy w tym samym momencie) co wpływa pozytywnie na balans. Frakcje uważane za słabsze w stosunku do Celtów mają teraz więcej czasu na wykorzystanie silniejszej jazdy czy strzelców.
Mur tarcz stał się bezużyteczny , co osłabiło wszystkie formacje szermierzy posiadające tą umiejętność (w tym Celtów) ,a co za tym idzie zyskały oddziały szermierzy które były silne nie posiadając muru tarcz np. legioniści, wojownicy samniccy itd.
Bardzo stracili wszelcy hoplici ponieważ mur hoplitów podobnie jak mur tarcz stracił na efektywności.
Podsumowując siła poszczególnych frakcji się wyrównała aczkolwiek nadal dzielą i rządzą dwie frakcje: Bojowie i Arwernowie. Mimo że celtyccy szermierze stracili ze względu na osłabienie muru tarcz i głębsze formacje (główną przewagą celtyckich mieczy jest wysoki bonus do szarży) to nadal są jednymi z najlepszych jednostek piechoty. Do tego posiadają silną jazdę, mocnych i tanich procarzy, i mocnych włóczników w różnych przedziałach cenowych, którzy rzucają oszczepami. Dlatego usunął bym te dwie frakcji z przyszłych turniejów/lig (od wielu lat są dominującym wyborem graczy co stało się strasznie nudne) bądź pobawił bym się w blokowanie im oszczepów itd. ale wydaje mi się że szkoda zachodu , chyba każdy ma dość Celtów
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|