 |
|
Autor |
Wiadomość |
Zachar
Administrator
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 20:10, 06 Paź 2018 |
 |
Każdy na starcie dostanie takie drzewko przygotowane przeze mnie. Żależy mi by nie było jakiś dziwacznych nazw i na starcie będzie od strony historycznej jak najbardziej
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zachar dnia Sob 20:14, 06 Paź 2018, w całości zmieniany 6 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Zachar
Administrator
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:45, 08 Paź 2018 |
 |
Na stronie z drzewem będzie jeszcze tabela do powołania generałów poza drzewem genealogicznym, z miejscem do adopcji ( będzie to kosztowna opcja) ożenku ( kosztowna)
Liczba możliwych do zwerbowania generałów nie będzie stała.. uzupełnianie puli będzie odbywało się w określony sposób- 1 generał na turę
Będzie tu również specjalna tabelka gdzie będzie aukcja specjalnego generała do wynajęcia.Taki słynny bohater będzie widniał w arkuszu każdego z graczy a trafi do gracza który zaoferuje największą sumę.
Postacie kobiece będą mogły być "generałami" lecz będzie się je wówczas traktowało jako "postać" zdolną do zdobywania cech ekonomicznych , nie będzie miała możliwości tworzenia armi ani nie będzie posiadać świty generalskiej. Jeżeli zostanie na mapie przechwycona przez wrogą armię lub zostanie zdobyte miasto w którym przebywa ,wówczas przeciwnik może postać uśmiercić lub "zniewolić "
Zwerbowanie postaci kobiecej jako "generała" wiążę się również z zablokowaniem jednego miejsca na armię
Postacie z drzewa są najważniejsze w grze. Wymarcie Rodu oznacza upadek państwa i przejecie władzy. Państwo staje się neutrale a gracz kończy grę.
Postaci z rodu nie można przekupić ( mają stale cechę wpisaną "nieprzekupni"
Zwykłych generałów można przekupić, zamordować.
Przekupienie generała nie oznacza przejecie armi którą dowodzi. Wprowadza zamęt bo generał ucieka i przechodzi na stronę wroga przez co armia traci ruch na turę.
W arkuszu następnej tury gracz musi zwerbować nowego generała jeżeli chce by armia odzyskała zdolność ruchu
Jeżeli chcemy powołać armię najemną wówczas należy powołać generała danej nacji. Określamy wówczas też jego jednostkę generalską tej nacji najemnej.
Samych Generałów nacji najemnych nie można przekupić. Przekupuje się za to całą armię.
Jednak przekupiony generał wraz z armią nie będzie miał możliwości do rekrutowania nowych sił jeżeli państwo nie posiada odpowiednich budynków i konkretnej prowincji do tego
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zachar dnia Pon 19:52, 08 Paź 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Zachar
Administrator
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 11:27, 16 Paź 2018 |
 |
Floty
Dział poświęcony flotom będzie miał całą poświęconą stronę w arkuszu.
Limit flot będzie określony i na stałym poziomie. W tej chwili myślę , że 10 to będzie liczba optymalna
największa zmiana to, że każda flota będzie miała oddzielną tabelę z 40 wierszami w której będą wpisane konkretne statki które zakupimy.
Po bitwie morskiej łatwo określić który statek zatonął.
Jeżeli statki doznają strat ale nie zostaną zatopione uzupełniają składy osobowe z wyłowionych marynarzy z zatopionych statków
Porty wojenne będą rozbudowane i ich poziom będzie decydował jakiej klasy statki można wybudować
Flota nie będzie już brała udziału w typowej bitwie lądowej jako "Armia lądowa-dinarii"
Flota weźmie udział jako konkretne statki w bitwach na wybrzeżu lub bitwach w szturmie, obronie portu
Statki będą mogły zachowywać zdobyte doświadczenie
ps. Dzięki za cenną podpowiedź Pirx
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zachar dnia Wto 12:14, 16 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Zachar
Administrator
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 12:18, 16 Paź 2018 |
 |
w bitwach lądowych na wybrzeżu czy portach gdzie marynarze zejdą do walki na lądzie. straty będą liczone od dinarii a po zakończeniu bitwy i ocenie strat gracz zdecyduje które statki rozwiąże
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Zachar
Administrator
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 0:09, 21 Paź 2018 |
 |
w Nervus belli pecunia zmieniony zostanie system armi. Wycofany zostanie system armia =dinnari.
Odtąd powoływać się będzie konkretne jednostki. Poziom budynków wojennych będzie określał jaką klasę i ilość jednostek można powołać w prowincji. Np 1 poziom - 1 jednostkę do 500 dinarii.
2 poziom - 2 jednostki do 500 dinarii
3 poziom - 2 jednostki do 1000 dinarii
4 poziom - 3 jednostki do 1000 dinarii 5 poziom -
3 jednostki bez ograniczeń cenowych
Oczywiście ze względu na rodzaj miasta ilości dostępnych do zwerbowania jednostek mogą się różnić.
Każda armia będzie miała swoją tabele.
Przedstawię to na przykładzie bitwy w Zachtraku i wyjaśnię na czym będzie polegało liczenie strat
Liczenie strat oblicza się podobnie jak dotychczas. Oblicza się procent zabitych żołnierzy i ustala stratę wartości dinarii
W przypadku armi Swebów wartość armi wyniosła 24630 dinarii
Straty w bitwie wyniosły 11129 dinarii
Gracz po bitwie musi usunąć jednostki o tej wartości w pierwszej kolejności muszą iść pod topór jednostki które pasek stanu liczebności mają na screnie na czerwono:
w przypadku tej bitwy usunięte zostaną:
5 szermierzy z okrągłymi tarczami - 2250 dinarii
3 szlachetni jeźdźcy- 3540 dinarii
4 ściany z włóczni - 2640 dinarii
1 konny zwiadowca - 440 dinarii
2 krwawi msciciele - 820 dinarii
1 germańscy procarze - 260 dinarii
suma jednostek z czerwonym paskiem 9950 dinarii
Pozostałe 1179 zostanie usunięte z jednostek o stratach z żółtym paskiem . Jeżeli jest ich kilka wybrać może gracz
1 włócznie wondaza
pozostaje do ucięcia 289 dinarii
w przypadku kiedy nie ma jak usunąć końcówki będzie możliwe 2 wyjścia albo usunięcie jeszcze jednej jednostki a nadprogramowo ucięte dinarii wrócą do skarbca
albo wpłacenie tych 289 z skarba na uzupełnienie.
Takie drobne korekty będą domykane w granicach 500 dinarii
To znaczy że np jak jakaś armia złożona np z elitarnych mieczy straci bardzo małe straty to nie będzie konieczna kasacja tej jednostki z powodu paru utraconych dinarii
Gracz będzie miał 2 wyjścia. Albo dopłaci ze skarbca tą stratę z bitwy ( do 500 dinarii) albo usunie jednostkę która przekracza wartość doznanych strat i uzyska różnicę która zostanie dostarczona do skarbca
Wszystkie jednostki które przeżyły zachowują zdobyte doświadczenie.
Zmienią się zasady odnośnie składu armi
Pozostanie limit 5 takich samych
Będzie limit 3 takich samych mieczów elitarnych powyżej 1000 dinarii
Będzie limit 20 jednostek włóczni na armie
Będzie limit 20 strzelców ( pieszych i konnych ) na armie
Będzie limit 10 HA na armie
Będzie limit 28 jednostek piechoty na armie
będzie limit 16 jednostek do walki w zwarciu na armie
Będzie limit 20 jednostek kawalerii na armie
Limit 1 jednostka słoni, rydwanów na armie
Limit 2 psów na armie
Limit 1 artyleria na armie
Limity są identyczne jak w poprzednich edycjach
Różnica polega na tym że buduje się armie od podstaw powołując jednostki
Dlatego można mieć armie np składające się z z samych 10 mieczy
samych 10 łuków
Nie można tylko przekroczyć danych limitów które symulują armię złożoną z 40 jednostek
Każda armia to 40 jednostek którymi dowodzi generał.
Dzięki temu każda ma oddzielny niezależny limit
Utrzymanie podniosłem by dopasować do realiów kampanii arkuszowej i jej surowej ekonomii
Nie będzie spamu armi
Nie ma też obaw o latające np na wschodzie armije 10 HA. taka armie nie obroni miasta ani innego ważnego strategicznego punktu
Armie trzeba uzupełniać więc zdemolowanie składu podczas bitwy narazi nas na posiadanie niezbilansowanej armi i powrót w celu uzupełnienia składu
Armie nie będą bronić całej prowincji tylko punktów na mapie.
Koniec z armiami z plasteliny które były gotowe na każde zawołanie.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zachar dnia Nie 0:20, 21 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Zachar
Administrator
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:36, 05 Gru 2018 |
 |
Ukończyłem 1 stronę arkusza ekonomii plus encyklopedię tej strony.
Będzie ona jeszcze kosmetycznie zmieniania by była przyjaźniejsza dla oka i formuła końcowego skarbca będzie zrobiona dopiero po ukończeniu reszty komnat
Jeżeli ktoś jest ciekawy postępów mogę przesłać arkusz roboczy na maila
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |