 |
|
Autor |
Wiadomość |
Zachar
Administrator
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 18:16, 20 Cze 2018 |
 |
Tutaj jest miejsce na nowe pytania odnośnie zasad
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zachar dnia Śro 14:46, 27 Cze 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Zachar
Administrator
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 14:52, 21 Cze 2018 |
 |
Odpowiedzi na pytania Micha:
1. Rozmawialiśmy o limicie psów bojowych. Rozumiem, że jest to maks 2 na gracza, tak?
Tak, limit psów jest max 2 na armie. Dopisałem już to wczoraj do zasad.
2. Czy najemnicy tej samej nacji co gracz występują w bitwie osobno (pod komendą gracza 3go) czy sumują się z siłami gracza?
Najemnicy nawet tej samej nacji występują w bitwie osobno, nie mogą być też sterowane przez gracza. Więc nie sumują się
3. Czy limit elitarnych mieczy powyżej 1000 dinari jest dla najemników osobny?
Jest osobny. Armia najemników musi mieć powyżej 10 000 by mogła skorzystać z 3 elitarnych mieczy
4. Czy jeżeli mam najemnych nerwiów i najemnych german to mogę mieć 10x OP freemen + 5x OP levy? Czy jeżeli mam najemnych Arwernów I najemnych nerwiów to mogę mieć 15x OP freemen oraz 15x wojowników celtyckich?
Freemen to poborowi?
w przypadku kiedy masz armię własną + Najemnych Arwernów+ Najemnych Nerwiów to możesz mieć 15 poborowych ale pamiętaj też limity Mieczy (40%) włóczni (50%) piechoty (70%) itd. są wspólne dla wszystkich armii. Podobnie jak to było w wka.
5. Czy najemna armia może zgarniać najemne koszary "po drodze"?
.
Armia najemna nie może zgarniać nowo powołanych oddziałów najemnych. Trafią one dopiero do tebali "działania gracza" w następnej turze. w turze kiedy są powoływane te oddziały uczestniczą ewentualnie tylko w bitwach obronnych w tych prowincjach gdzie były powołane.
6. Jakie zasady obowiązują w przypadku bitwy z udziałem ufortyfikowanej armii? Oblężenie, bitwa polowa, inne?
Zasady bitwy polowej. Wyjątek stanowi mistrz oblężenia z 3 poziomem umiejętności. Ma on wtedy możliwość zabrania 1 jednostki machiny obleżniczej.
7. Jakie zasady obowiązują w wypadku bitwy w mieście bez fortyfikacji? Jakie w wypadku przeprawy przez rzekę? Jakie w wypadku zasadzki? Czy w zasadzce można używać płonących kulek?
Wszedzie obowiązują zasady bitwy polowej. W zasadzce nie można używać płonących kul
8. Czy na armię desantową można zastawić zasadzkę?
Można
9. Czy jeżeli w oblężeniu lub bitwie o fort gracze się nawzajem ostrzelają po czym będą stać i godzinę się na siebie patrzeć to jest możliwość zakończenia sytuacji remisem i powrotu do oblężenia? Czy któraś że stron ponosi dodatkowe straty? Jakie?
By remis był możliwy obie strony muszą na to przystać. w innym wypadku jak ktoś wyjdzie z bitwy będzie to drop ( bez zwarcia 10%)
Jeżeli atakujący zdecyduje się na wycofanie. Robi dropa. Może powrócić do oblężenia. Ale jest to możliwe w sytuacji gdzie obrońca biernie siedzi w forcie i czeka.
Jeżeli bez porozumienia oddziały w forcie zrobią dropa to giną.
W przypadku gdzie podobnie jak z oblężeniami nie ma limitu czasowego jak gracze będą na siebie patrzyć pięknymi oczami....
Atakujący jest zobligowany do ataku.Obrońca może sobie patrzeć więc jezeli będzie sytuacja gdzie armie stoją 30 min bez żadnych akcji. będę uwzględniał reklamacje obrońcy.
10. Co w praktyce daje umiejętność generała "logistyka"? Proszę o przykładowe wyliczenia.
Poziom 1 logistyka daje dodatkowy punkt ruchu
Poziom 2 logistyka daje 2 punkty
Poziom 3 logistyka daje 4 punkty ruchu
Wystarczy wiec sobie policzyć samemu
ale ok..
przykład wszędzie drogi 1 poziomu
Logitsyk ( 3 ) ma 16 punktów- Przemieszczenie z prowincji A (kosztuje fo 8 punktów)
przemieszczenie z prowincji B kosztuje go kolejne 8..
Więc na najwyższym poziomie taka armia przejdzie o 2 pola mimo najniższych dróg
Logistyk na 3 poziomie może dokonać rzeczy która nie była możliwa w wka
Jeżeli jego prowincja granicząca z wrogą ma 3 poziom dróg ( wyjście z niej kosztuje 4 punkty, wiec nadal ma 12) Może w takiej sytuacji jeżeli wedrzeć się o jedną prowincję wroga głębiej-
o ile pokona armie w prowincji B oraz nie może być tam również prowincji z murami lub fortem.
Jezeli pokona przeszkody w postaci zwycięstwa z armią w w prowincji Bmoże przejść do kolejnej prowincji C ( ma 12 punktów ruchu na to)
11. Jak są liczone straty armii w przypadku generała że zdolnością "medyk polowy"? Proszę o przykładowe wyliczenia.
Nie ma tu żadnej filozofii. Jeżeli ma medyka co zmniejsza mu o 5 % straty to jeżeli straci w bitwie np 20% wojska,, to medyk sprawi że będzie to 15%
wyższe levele dają więcej
12. Jeżeli gracze spotykają się w bitwie spotkaniowej i obaj mają dobry powód do cofki oraz ich decyzja może zależeć od decyzji przeciwnika to czy istnieje kolejność podejmowania decyzji?
Tak jak pisałem wcześniej. Poker. Jeżeli żaden z was nie powie pas to będziecie po prostu walczyć. Nie ma kolejności podejmowania decyzji.
A jeżeli dwóch graczy będzie zwlekać z decyzją i zbliży się deadline na rozegranie bitew to Mg nakaże bitwę bez możliwości cofnięcia, a w przypadku kiedy będzie to groziło dłuższymi opóźnieniami to zawsze służę pomocą w rozegraniu bitwy.
13. Co się stanie jeżeli wejdę na terytorium neutrala na którym znajduje się armia gracza mającego z nim prawo przemarszu?
To zależy jakie masz z nim stosunki. Jeżeli jesteście neutralni to po pokonaniu neutrala masz prawo nakazać tej armi wycofanie się. Jeżeli tego nie zrobi to wypowiada ci wojnę. Możesz też przymknąć na to oko na tą turę w której zdobyłeś prowincję neutrala, ale w kolejnej gracz który stoi na twoim terytorium musi się albo wycofać albo wypowiedzieć wojnę.
Sytuacja jest ciekawsza kiedy atakujesz prowincję neutrala i zastajesz tam innego gracza również atakującego neutrala. jeżeli jesteście neutrali musicie w pierwszej koeljności rozstrzygnąć kto atakuje pierwszy neutrala i ma szanse zdobyć jako 1 tą prowincję. Jak się nie dogadacie lub nikt nie chce ustąpić - wybucha wojna między wami ku radości neutrala i w pierwszej kolejności bijecie się ze sobą
Podobnie jest też jak wchodzą 2 państwa mające już ze sobą wojnę i atakują neutrala. Najpierw walczą między sobą.
14. Massalia prowadzi wojnę z 3 graczami, w tej liczbie z jednym sojuszem . Czy każdy gracz z osobna musi zapłacić za pokój?
Każde państwo negocjuje pokój indywidualnie nie jako sojusz.
15. Czy możliwe jest wyzwolenie prowincji dla Massali? Czy muszę być w tym celu w stanie pokoju z Massalią?
Nie ma opcji wyzwolenia prowincji neutrala wojskiem zwłaszcza jak jesteście w stanie wojny. Jedyną opcją wyzwolenia prowincji jest oddanie jej w traktacie pokojowym neutralowi albo udana akcja szpiega - wywołanie powstania. Po zwycięstwie buntowników prowincja może przejść pod panowanie neutrala jak nadal istnieje. jeżeli nie istniał może powstać na nowo.
16. Czy protektorat ma garnizon? Jaki?
Ma taki garnizon jaki jest poziom jego prowincji. Prowincja może być rozbudowywana przez seniora. Nie dostarcza jednak żadnych dochodów seniorowi. Daje tylko możliwość zbierania wojsk z koszar protektoratu które też trzeba za własne pieniądze rozwinąć
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Zachar
Administrator
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 14:55, 21 Cze 2018 |
 |
Pytanie Pirxa:
Czy podbite państwo może się odrodzić w sytuacji, gdyby np. ktoś używając szpiega wywołał powstanie na terenie byłego podbitego państwa? Czy też decyduje wówczas aktualna kultura i powstanie jest co najwyżej "domowe"?
Czy jest w ogóle jakakolwiek opcja do powrotu do gry gracza, który został pokonany?
Odrodzenie państwa jest możliwe ale powraca ono zawsze jako neutral. Gracz, który odpadł nie ma możliwości powrotu do gry. Zbuntowanie protektoratu na którym ostał się gracz powoduje powstanie państwa neutralnego i gracz nie ma możliwości już sterowania nim.
Kultura nowo powstałego państwa jest zawsze taka jak obecnie panująca w danej prowincji . W prowincjach rdzennych startowych neutrali jak odrodzi się państwo ma ono 2 kultury do czasu transformacji na swoja właściwą ( chodzi by przez pierwsze 3 tury miało jakiekolwiek dochody
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
PawełGroźny
rzymski imperator

Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 20:08, 23 Wrz 2018 |
 |
Co się dzieje z armią protektoratu gdy wywoła się powstanie w protektoracie i zostanie ono wyzwolone?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Zachar
Administrator
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 20:29, 23 Wrz 2018 |
 |
Armia protektoratu która jest powołana i jest w tabeli Działania gracza pozostaje lojalna.
Inaczej jest z rekrutami w koszarach oni przechodzą na stronę nowych niepodległych władz.
Garnizon i oraz same mury muszą być przez powstańców zdobyte. Różnica jest więc tylko w przypadku tych rekrutów w koszarach. Zdecydowałem tak, ponieważ trzymanie rekrutów protektoratu w koszarach jest bardzo korzystne. Utrzymanie kosztuje jak naszej zwykłej armi, więc jest dwukrotnie niższe niż koszt powołanej armi protektoratu.
Te ryzyko przejścia na stronę powstańców będzie zatem elementem wyrównującym i zmuszającym do jak najczęstszego wyciągania ich z koszar.
Czyli jak akcja szpiegowska się powiedzie w stolicy protektoratu o poziomie 5, gdzie przykładowo jest 9000 armi powołanej i 11000 rektutów w koszarach
Na rozpisce wyjdzie : bronią się za murami lojalne siły protektoratu 13500 dinarii
atakują ich powstańcy o sile 24500
Ważna informacja: powstańcy muszą szturmować ponieważ nie mają żadnych zasobów by utrzymać armie przez turę oblężenia
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zachar dnia Nie 20:33, 23 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Pirx
Król Macedonii i Kimmerii

Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 19:26, 07 Paź 2018 |
 |
Czy można wspierać finansowo neutrale?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Zachar
Administrator
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 19:34, 07 Paź 2018 |
 |
Pytał o to kiedyś Avasil
Nie można
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |