Forum www.odm.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Temat uzupełniający do zasad kampanii Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Zachar
Administrator


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:15, 20 Cze 2018 Powrót do góry

Zapraszam do dalszej dyskusji


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zachar dnia Śro 14:46, 27 Cze 2018, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Zachar
Administrator


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:46, 21 Cze 2018 Powrót do góry

Nikczemnik:

Kampania się nie wystartowała, a już mam zażalenia . Chodzi głównie o umiejętność generałów, która pozwala wybierać deszcz podczas ataku. O ile dodawałaby ta możliwość klimatu, niestety, zniszczy to nasze karty graficzne, a bitwy będą jeszcze większym lagiem. Głosuję za usunięciem tej możliwości . Można też wprowadzić umiejętność ,,wybitny obrońca'', lub coś podobnego, która umożliwiałaby korzystanie z środków obronnych podczas bitwy obronnej/oblężenia.

Dopisałem do cechy wybór mgły. Przy słabszych sprzętach gracze mogą zrobić test i sprawdzić jak im idzie lagowanie z deszczem.Odpowiedzialność za komfort grania w deszczu spada na atakującego .Musi mieć świadomość wyboru i takiego męczącego grania ale pozostaje mu zawsze wybór mgły. Jestem optymistą i nie sądzę by deszcz był częstym czynnikiem

Jest możliwość pobierania opłat, za dostęp do handlu i przepłynięcia przez cieśniny ? Np : Pont blokuje flotą Bosfor, uniemożliwiając handel np : Kimmeri i Getom, od których żąda dodatkowych denarii za udostępnienie. Oczywiście wszelkie tego typu ruchy będą postrzegane jako agresywne. Jeśli takie zagrania są możliwe, to jak się zachowają tu państwa neutralne ? Wyślą swą flotę do zniszczenia blokad, czy będą w stoickim spokoju ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zachar
Administrator


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:47, 21 Cze 2018 Powrót do góry

floty, porty
Postaram się tu co nieco rozświetlić ponieważ jak zauważyliście sektory morskie różnią się od tych w wka i niektóre prowincje posiadają kilka sektorów morskich obok siebie.
Wpisując stacjonującą flotę w prowincji wpisujemy zawsze obok również nazwę sektora
Porty w mojej interpretacji jeżeli chodzi o prowincje z wieloma sektorami to rozbudowana infrastruktura z wieloma przystaniami.
Przykładowo prowincja Neapol posiada sektory XLI i XXVI. Jeżeli wpływamy do portów Neapolu od strony wschodniej wpisujemy w rubryce "ruch do" ( Neapol, XXVI)
Co może flota porcie( prowincji) - flota ta nie strzeże przed przepływającymi w pobliskim sektorze jednostkami wroga- by je przechwycić musi być w tym sektorze a jest w porcie ( prowincji)
Flota w porcie Neapol jeżeli dochodzi do desantu na prowincje Neapol z sektora XXVI może podjąć próbę stoczenia bitwy na morzu z flotą napastnika, bądź dołączyć do garnizonu, armi lądowej i bronić na lądzie
Jeżeli atak na Neapol następuje od strony zachodniej sektoru XLI a flotę mamy w porcie wschodnim ( Neapol, sektor XXVI) to flota nie będzie mogła podjąć się bitwy morskiej a jedynie wesprzeć siły lądowe.
Marynarze w koszarach mogą wyłącznie wspomóc armie lądową w obronie podczas desantu, to nie jest jeszcze flota.

Ruch flot jest identyczny jak w wka. Można wykonać ruch o 3 pola. jednak wypłynięcie z prowincjo do sektora , jak i wpłynięcie do prowincji z sektora to 1 ruch.
Okrętowanie armi lądowej może odbyć się wyłącznie jeżeli armia lądowa wchodzi na okręty z prowincji w której stacjonowała na początku tury.Może po tym wykonać 3 pola ruchu floty. Inaczej - ruch armii na okręty kosztuje zawsze całą pulę ruchu armi lądowej. Nie będzie możliwe już przejście armi przez 3 prowincje wejście na statki i popłynięcie kolejne 3 pola.
flota może pomieścić armię lądową o wartości 2x wartość statków transportujących

Armia lądowa transportowana przez statki otrzymuje straty po przekroczeniu pozostałej ładowności floty...
Np flota 5000 transportuje 5000 wojska..po bitwie morskiej pozostaje 2000 floty mogącej transportować tylko 4000 armii lądowej. Tyle też zostaje po tej bitwie.
Desant na obce ziemi musi być dokonany min 2000 armią lądową. Sama flota nie może atakować obcych terenów
Marynarze którzy pozostawiają statki otrzymują straty w bitwach w pierwszej kolejności, utrzymanie takich oddziałów nadal wynosi koszt utrzymania floty.

Na bieżąco będę jeszcze co nieco pisał jak pytań uzbiera się większa ilość

Marynarze jako armia lądowa
Marynarze mogą pozostawić swoje statki i przemieszczać się jak armie lądowe po prowincjach. Nadal jednak koszt utrzymania będzie jak w przypadku jednostek morskich 0,8.Jeżeli chcieliby wrócić na morze muszę to zrobić z tej prowincji gdzie pozostawili swoje łodzie. Jeżeli ta prowincja przepadnie pozostaną już drogą jednostką lądową. Marynarzy ni można łączyć z armiami pieszymi.
Floty będzie sporo. rekrutacja w nafpakos jest większa niż w wka. By nie robić z nich super komandosów atak samą flotą na wrogą prowincje od morza nie będzie możliwy. Musi być min 2000 armii lądowej w desancie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zachar
Administrator


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:48, 21 Cze 2018 Powrót do góry

Bitwy spotkaniowe- interpretacja opóźnień przy cofających się armiach

Zasada - nie ma bitwy więc nie ma opóźnień w dotarciu do celu tu obowiązuje nadal,ale działa ona również z korzyścią dla obu stron.
Bitwa spotkaniowa jest małą próbą nerwów. Małym pokerem. Jeżeli ktoś pierwszy powie: cofam - drugi nadal ma prawo zrobić to samo. Obie armie pozostają więc w swoich prowincjach ( obie jednak tracą po 10%)
W sytuacji kiedy jedna strona powie cofam a druga idzie za nią bitwa bez opóźnień (możliwe połączenie z innymi siłami atakującymi z innej strony) rozgrywa się na terenie cofającego.
Jeżeli obie strony cofną ( ze stratami) to cofający nadal są w swojej prowincji(nie przekroczyli granic) mogą uczestniczyć w bitwach obronnych jeżeli są atakowani.
Jeżeli ktoś podejmie się bitwy by opóźnić wroga ( to będzie ona przeze mnie oceniania- bo drop zaraz po minucie nie będę liczył jako bitwę ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zachar
Administrator


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:48, 21 Cze 2018 Powrót do góry

Transfery dyplomatyczne gotówki, zaopatrzenia

Muszę jeszcze raz opisać jak to działa bo niektórzy mają z tym drobne problemy
Za poprawne transfery odpowiadacie wy.Ja tylko je weryfikuje i jeżeli ktoś się nie wywiązuje to transferu nie ma.
Oczywiście i ja mogę popełnić błąd ale to wszystko naprostuje potem
Aby transfer był prawidłowy to państwo, które wysyła musi w bieżącym arkuszu wpisać w dziale dyplomacji w rozchody odpowiednią sumę a obdarowywany taką sumę wpisać sobie w przychód w swoim arkuszu.
Jeżeli ktoś otrzymuje kilka darów to wpisuje sumę wszystkich w przychód a w informacji od kogo wpisuje wszystkie państwa które mu wysyłają.
Jeżeli to my wysyłamy do kilku państw to w rozchód wpisujemy sumę wysyłanych dinarii, bądź zaopatrzenia
a w uwagach do Mg pisze ile jest dla kogo.

Zawsze przed końcem wysyłki arkusza gracz może mnie zapytać czy gracz który obiecał mu przesłać się z tego wywiązał i wpisał to w tabele. Odpiszę jak będę.
Ale zasada jest taka że za poprawne wpisanie dbacie sami i rzucajcie klątwy na drugą stronę jak nie jest słowna

edit:
Zmiana dotycząca transferów: począwszy od tury 14 będzie naliczane przy transferze koszty tran portu wynoszące 10%.
To znaczy gracz wysyłający 5000 dinarii wpisuje 5000 dinarii
gracz odbierający gotówkę wpisuje 4500 dinarii

Podobnie jest z zaopatrzeniem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zachar
Administrator


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:49, 21 Cze 2018 Powrót do góry

Dwie ważne niewyjaśnione sprawy:

Szpiedzy to nie wojsko tylko wyspecjalizowani w poruszaniu się w cieniu agenci. Blokada cieśniny ich nie zatrzyma.
Zdobycie przez powstańców prowincji nie oznacza zniszczenie poziomów budynków. Buntownicy maja tą samą kulturę. Po ponownym odbiciu przez właściciela prowincja wraca w stanie sprzed powstania albo ( dofinansowana jeżeli państwo dłużej utrzymuje się w grze)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zachar
Administrator


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:25, 24 Cze 2018 Powrót do góry

Na wstępie dodam iż ta interpretacja powinna być zamieszczona tutaj szybciej ponieważ wyszło , ze nie wszyscy o tym wiedzieli. Wybaczcie.
Druga sprawa, ze w tej turze wyszedł z niej mały absurd i dlatego dokonuje rozsądnej korekty..

Jak już pewnie większość wie blokowałem wycofywanie do prowincji , która jest atakowana ( jako dodatkowy ruch moim zdaniem ofensywny pozwalający dosłać i odbić prowincje)

Jedna w tej turze Partia blokuje wycofanie z Tyros oddziałem 2300 dinarii. atakuje ogromną armię i nielogiczne jest by mogła blokować ewentualne wycofanie z Tyros

Dlatego wprowadzam zasadę iż tylko atak w którym jest realna szansa wygranej ( stan armi atakującej musi stanowić minimum 75% armi broniącej)
będzie blokował innym atakowanym armiom w innych prowincjach wycofanie się do niej

Podam przykład obecnej interpretacji

Image

od teraz by zablokowac musi być coś takiego:

Image

Także armia Egiptu w obecnej 19 turze może wycofać się dokąd zechce
Armia Luzytan natomiast np nie może wycofać się na północ gdyż jednocześnie ta prowincja jest atakowana przez przeważające siły arewackie


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Zachar dnia Nie 12:11, 24 Cze 2018, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Zachar
Administrator


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 1012 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:19, 24 Lip 2018 Powrót do góry

W sytuacji gdzie graczom pokończą się pakty o nieagresje i wypowiedzą sobie wojny a ich wojska będą w tych samych sektorach morskich i tych samych prowincjach neutralnych na początku tury - wtedy odbywają się tam bitwy na neutralnym terenie a dopiero po ich rozstrzygnięciu następuje ruch


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)